dimecres, 18 de juny del 2008

Les roses del Cervantes

A la part alta de la ciutat de Barcelona existeix un parc dedicat al cultiu de les roses. Se li va posar el nom de Cervantes i aquest diumenge en una llarga passejada a peu m'hi vaig dirigir.

Després de fer un dinar amb poca gana, penjar-me la bossa amb una carpeta, el bolígraf, el mòbil i el llibre "La isla misteriosa" de'n Verne, vaig enfilar cap al lateral de la ronda de dalt. El soroll dels vehicles no era molest ja que en aquella hora i dia el volum de trànsit era petit. La passejada es va desenvolupar sense cap incidència. Primer l'orografia puja en pendent suau, el passeig Valldaura, en arribar al velòdrom d'Horta és fa pla, allí vaig decidir no anar al parc del laberint (el qual era la intenció de destí). Es continua passant pel costat de l'hospital de Vall d'Hebró, l'hospital de Sant Rafel i l'antic patronat Ribas. Abans d'arribar a l'arrabassada, enfront d'una gasolinera, hi ha una construcció que m'ha intrigat sempre i que no en trec l'entrellat; és una conjunt d'habitatges que du el nom de Ronald Mcdonald. Els cotxes que s'hi aparquen a l'interior d'una tanca són de categoria mitja alta, volvos, algun saab. D'una finestra arran de carrer es veu una cuina molt gran amb moltes neveres, cosa que fa pensar que es comparteix. En la part més apropada a l'avinguda Tibidabo un jardí ple d'atraccions per a nens; tobogans, i joguines diverses. Sembla que sigui un lloc per a a alts executius del Mcdonald's, que els fan viure en una espècie de semi-comunitat, una cosa molt rara.

El recorregut passa per diferents entorns, un dels quals, el monestir de Pedralbes, és d'un encant innegable. La pedra antiga i la distribució de les cases al voltant de l'esglèsia han tingut sempre gràcia per a mi. Sembla com si les coses fetes fa segles només per aquest fet ja tenen l'aire de tranquil·la senzillesa i bellesa estàtica. Ja des de petit amb la família alguna vegada hi havíem anat a beneir el palmó. En el carreró que va de la plaça per on s'entra a l'esglèsia a la creu de Pedralbes, hi ha una serie de cases que semblen abandonades, unes cases de poble, de dues plantes, entrada per al carro i balcó a sobre ; quin privilegi poder-hi viure.

Al parc hi vaig arribar per l'entrada més elevada del nivell del mar, la que surt a la ronda de dalt. Per la data que hi anava ja sabia que l'època de màxim esplendor floral havia passat. Altres anys, però, vaig gaudir l'explosió de color i fragància. Malgrat això la quantitat de rosers produeix encara un nombre gens despreciable de flors. Les de l'entrada ja eren poques, després, al llarg dels caminets que van serpentejant pel parc, una aquí una altra allà van anar apareixent algunes de les més de 1000 tipus diferents que els jardiners de l'ajuntament han plantat. Algunes tan rares que sense l'ajuda del cartellet prescriptiu dubtaria que fossin roses. A poc a poc vaig anar baixant el pendent suau per dirigir-me cap a una espècie de tancat, on a les seves baranes de fusta és on hi ha els rosers més grans. La quantitat de flor no era gran però fins i tot així es va produir el motiu de la meva visita; dos o tres copets d'aire plens de la fragància angelical de les roses. Aixecava una mica el cap i obrint les fosses nasals amb fruïció esperava l'entrada d'aquella poesia, i en dues ocasions es va produir. Després a les roses més grosses m'hi apropava per ficar-hi la nàpia. Ja aprop de la porta de sortida que va a parar a la Diagonal, vaig olorar la prestige de Lyon.


Una exemplar grossa com una carxofa i d'una olor encisadora i potent, de color salmó. Vaig estar temptat d'apuntar el nom a un full de la carpeta però la vaig memoritzar. Després en vaig ensumar d'altres, de tots els colors i formes. Pel meu gust el color més atractiu és el roig viu i profund, el de la passió. Què és sinó una rosa?




Vaig sortir del parc, i el palau de congressos del dia de l'emprenedor era enfront. La tornada va ser amb metro, la passejada va ser llarga.



Des de la guineueta

20 comentaris:

Albert ha dit...

Fa molt temps que no hi vaig, i una visita esporádica es quasi obligada. També tinc pendent el parc de l'agulla de Manresa. La foto es teva?

Guinauetenc ha dit...

Amb el Barça d'atletisme hi anaveu a entrenar, no? El que no sé és si ja cultivaven les roses llavors.

Malauradament la foto no és meva, però vaig buscar la "prestige de Lyon" per donar una mica de color. No tinc una màquina en condicions mínimes. Tot arribarà.

Eh Pavo Eh ha dit...

Penso que tot això és una mariconada. T'estàs tornant una mica marieta amb aquest tipus de coses... no és la manera de vèncer el desamor. Has de ser un home, collons. Posa't dret i camina. Però no per fer passejades amariconades. Posats a caminar, millor anar-se´n a veure titis a la platja, que van mig despollades...
Aquest blog comença a tenir un aire marieta, i això no m'agrada... que si viatges en tren, passejades per parcs de flors...
Fins una altra amics, hi tornaré, per parlar també de futbol (força espanya i força barça).
Eh, pavos, eh.

Supermanente ha dit...

Si, clar, sempre és millor passar per sortit que per un marieta...

No sé... Hi ha un punt d'homofobia en el nostre ¿nou? company de blog...

En qualsevol cas estic d'acord en que això està derivant a no sé on. Potser en un diari pre-adolescent del tipus: "Hoy me he levantado y he enganchado la foto de Ricky Martin en la carpeta, después me he ido al colegio y he sido la envidia de la clase. P.D. He sangrado, creo que tengo la regla"

Albert ha dit...

Això es culpa d'en Laporta. Dimisió!!!

P.D. Que mascle em sento ara....

OSKURO ha dit...

Ara m'estic rascant el collons m'entre escupo al terra.. merda! soc una tia i no tinc collons! llasssstima.. serà millor que continuï llegint l'últim post del Guineueta, però ho faré en la estricta intimitat i sense dir-ho a ningú no vagi a ser que es detecti que soc una sensiblona de merda..

per l'amor de Déu o de qui sigui!, ha donat la casualitat que s'han publicat alguns posts seguits "sensibles", però que no cunda el pánico! el "Torrente" que tots portem a dins no morirà per llegir 3 posts.. i si voleu llegir blocs sense cap tipus de contingut continueu buscant per internet que d'aquests en trobareu milions.

I per que no es digui que no contribueixo a la causa.. Laporta dimissió!! Laporta dimissió!!

Supermanente ha dit...

Veig que l'us de la ironia m'ha colocat als vostres ulls al mateix nivell que el nostre nou company de blog.

Ara que veig... Potser el primer paràgraf d'Oskuro és el que diu el que pensa realment ¿o és el segon?

Estic confús...

Per cert, si és que es pot opinar, a mi m'agraden més els posts en els que es reflexiona sobre el que sigui, que els post tipus diari personal. Si aixó em converteix en un masclista fastigós, que hi farem...

P.D. Laporta president vitalici !!!

Guinauetenc ha dit...

L'il·lustrat comentarista és el tio que no la passa al futbol, o compartia classe amb Oskuro a l'universitat de Girona.

Si us agraden els blocs de diari personal aquest en té una mica, què és sino el passeig cap al parc.

Parlar de roses és de "nenaza"? Doncs sóc una nena, perquè m'agraden, olorar-les i veure-les, de fet en tinc ara una de blanca damunt la taula , i de tant en tant sento la flaire que desprén. I mola un colló.

Una altra cosa és que el post estigui mal escrit i l'olor no es transmeti, que hi farem.

El personatge homòfob farà un viatge amb mi a l'altra banda de món, i crec quer anirem a la capital mundial dels gays, San Francisco, ell i jo, eeh! pavooo!!

Laporta t'has equivocat

OSKURO ha dit...

Ah no, no em referia a tu Supermanente, parlava en general, a qui pugui pensar així.. però ara que sé qui és "eh pavo eh" ja entenc perquè en 3 anys de carrera no ens vam parlar ni un dia jajaja.. (es coña!), i també entenc que el seu post només era per picar-lo.. sort a San Francisco Guineuta!

D'altre banda Supermanente, dir-te que soc una mica "bipolar" un dia soc un "chicotot" (segons paraules de Guineueta) i l'altre la "fresita" de gran hermano, te el seu rotllo ser així, porta a confusió, però te el seu rotllo..

En quant als post tipus diari personal, el que passa es que de vegades aquest tipus de post també et porten a la reflexió i això es molt interessant.

Albert ha dit...

Llibertat per escriure i llibertat per llegir.

Eh! Pavo! Eh! que tingui que ser aquesta la teva primera intervenció... quanta positivitat...

Quan surtis tanca, Laporta!

Albert ha dit...

Ah! Pásala pavo!

Guinauetenc ha dit...

No és la primera intervenció de l'individu però abans va firmar Pedro, amb el nom de Eh, pavo,eh!! si que és el primer. Si no mal recordo el primer va ser a un de futbol,com no podia ser de cap altra manera.

En Laporta l'ha cagat amb en Pep (però com que m'equivoco sovint m'alegraré si ho torno a fer).

Anònim ha dit...

Hola!!
L'edifici Ronald Mc Donald curiosament, és per allotjar familiars de nens amb malalties greus que han de rebre tractament al vall d'hebron i que viuen fins i tot fora de Catalunya...Se suposa que és un servei per families amb pocs mitjans, no entenc lo dels cotxes bons...però tot pot ser!!

Visita obligada a aquest parc, jo fa anys que no hi vaig, pero recordo molt be quan era petita llargues caminades amb el meu pare i l'emoció que aquelles flors em produien...

Gracies pel passeig.

Guinauetenc ha dit...

Estic flipant amb l'anònim. Disculpi, senyoreta anònima, veig que coneix la casa a la qual em refereixo.

Però com sabem que no m'està prenen el pél. Disculpi la meva desconfiança.

Albert ha dit...

No t'entenc Guineueta. Per que la desconfiança? No veig cap indici que t'estiguin prenen el pel.

Guinauetenc ha dit...

Hi ha molt bromista.

Jo m'he imaginat que era una casa per alts executius de les hamburgueses McDonald's. Perquè no? Nens malalts de la Vall d'Hebrón? BWV Z3?

No sé.

Supermanente ha dit...

Parlant d'en Ronald Mac Donald, crec que Mac Donald's s'hauria de replantejar aquesta ¿mascota?.

Diria que als nens els deu inspirar més aviat por i desconfiança i a sobre és cutre de la hòstia.

Guinauetenc ha dit...

Un altre timo del Supermanente, que no cola xaval.

Supermanente ha dit...

Aquest anònim no és meu.

Que vagi bé la recerca...

Guinauetenc ha dit...

Senyoreta anònima? és per aquí? Molt agraït per la seva insospitada visita.

Amics de pas